לתיאום הרצאות, ייעוץ ארגונומי
ויציבה נכונה התקשרו עכשיו
050-6980009
  • Facebook Social Icon
  • Blogger Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • LinkedIn Social Icon

© 2015 designed by Ruth Boussidan - Studio Afarsemon 



 


במידה ולאחר אבחון בעיות היציבה ראינו כי הגב כפוף - עלינו לבחון מה הסיבה לכפיפה, ולפיכך לקבוע את אופי הטיפול.


טיפול בגב כפוף כתוצאה מחוסר מודעות ליציבה נכונה


הקניית מודעות ליציבה נכונה רצויה לכל סוגי ליקויי היציבה,והשיפור הנראה הוא מיידי.

בלימוד המודעות נלמד על 4 מנחי האגן (סיבוב אגן לפנים/ סיבוב אגן לאחור/ הסעת אגן/ מצב נטרלי) במצבים שונים, ונבחן את השפעתם של מנחים אלה על

עקומות עמוד השדרה היוצרת שרשרת תנועה:

שרשרת תנועה בעמוד שדרה: כיצד מנח נכון של האגן משפיע באופן חיובי על הגב התחתון (לורדוזה מותנית) שמשפיע על הגב העליון ובית החזה (קיפוזה),

שמשפיע על הצוואר (לורדוזה צווארית).


בסדנה נלמד לזהות מהו המנח בו אנו עומדים, וכיצד לשנותו.


טיפול בגב כפוף כתוצאה מסיבה מבנית (קיפוזה שוירמן - Scheuermann's kyphosis)

 

בקיפוזה המבנית שהיא בדרך כלל תוצאה של גורם גנטי ונראה כי הקיפוזה נשארת גם בשינוי תנוחה.

סימן נוסף יהיה  קיצור  שרירים ברור של שרירי בית החזה והירך האחורי .

מנח המפרקים באופן לקוי לאורך שנים גורם לשרירים אלו להתקצר.

בקיפוזה המבנית - לאחר גיל מסויים, לא ניתן לתקן את מבנה השלד, אך ניתן ליצור שיפור ביציבה ע"י הארכת הרקמות הרכות (רצועות/ פסיות/ קפסולות).

בטיפול לשיפור היציבה אנו נאריך את שרירי החזה כדי לפתוח את בית החזה ולאפשר את יישור הגב. נאריך גם את שריר הירך האחורי, כדי לאפשר תנועתיות באגן שתאפשר

לנו להחזיר את האגן למנח הנטרלי שלו.
לאחר שהארכנו את השרירים - נחזק את השרירים החלשים, אם יש צורך. 

ככל שנקדים לטפל בקיפוזה המבנית - כך תהיה הפרוגנוזה  טובה יותר! 
 


טיפול בגב כפוף כתוצאה מקיפוזה גמישה


קיפוזה גמישה תהיה במצבים של חולשת שרירים, חוסר ידע כיצד לעמוד נכון או אופי של האדם וניתן יהיה לראות כי יש אפשרות להעלים את הקיפוזה בשינוי תנוחה.

בקיפוזה הגמישה תהיה הפרוגנוזה לשיפור היציבה טובה בכל גיל, אם נדע את הכללים והתרגילים הנכונים.

לאחר שלמדנו מודעות ליציבה נכונה - נבין כיצד משפיעים שרירים חלשים על היציבה, ונחזק את השרירים החלשים. בדרך כלל יהיו אלה שרירי מקרבי השכמות וזוקפי הגב.

חיזוק השרירים יהיה במנחים סטאטיים, דינמיים ופונקציונאליים.

לשימור, ניתן גם תרגילי מתיחות כדי למנוע קיצור שרירים בעתיד, ובנוסף יעזרו לנו גם למנוע כאבי גב ומפרקים בעתיד.

לסיכום אוכל לומר, לאחר שנות נסיון רבות, כי ניתן לשפר את היציבה בכל גיל בכל מצב!

כל שנידרש מכם הוא הבנת "מהי יציבה נכונה" ומוטיבציה ליצור שינוי בגוף.

כל השאר השאירו לי...

 

חדש! בכדי שתוכלו להמשיך ולתרגל באופן עצמאי תקבלו במתנה דיסק עם סרטונים, דפי תרגילים, פולדר דפי לימוד, כדור וגומייה​


לאבחון והדרכה לשיפור היציבה התקשרו 050-6980009 ואשמח לעזור! 

 

טיפול בגב כפוף