להרמה נכונה יש חשיבות רבה. גם הרמה של חפצים קלים בצורה לא נכונה, במקום העבודה או בבית בעבודות הנקיון או בהרמת הפעוטות, עלולה לגרום                   בטווח הרחוק לבעיות בשרירים ובחוליות ולכאבי גב. 
אז כיצד נעשה זאת נכון? 
 
"סוף מעשה במחשבה תחילה" - לפני כל הרמה, גם של חפצים קלים, יש לתכנן את ההרמה. חשיבה של מספר שניות לפני ההרמה תחסוך לנו הרבה כאבי גב:


שלב 1- נעמוד כמה שיותר קרוב לחפץ וכמה שיותר ממול החפץ (שילוב של הרמה בכפיפה עם פיתול היינו מתכון לבעיות גב) ונחפש את מקום האחיזה הנוח ביותר.

שלב 2- נכופף את הברכיים וניישר את הגב תוך שמירה על הקשת הטבעית בגב התחתון לאורך כל ההרמה. 

שלב 3- עם ההרמה (נכון לכל מאמץ) נוסיף נשיפה ושאיבת הבטן פנימה לשמירה על הגב התחתון.

הרמה נכונה

 

ישנה שיטה נוספת להרמה והיא מתאימה יותר להרמת חפצים קלים. בשיטה זו נניח יד אחת על משטח יציב ונרים ביד השנייה כשמשקל הגוף על הרגל הקדמית ורגל שנייה באוויר.

לתיאום הרצאות, ייעוץ ארגונומי
ויציבה נכונה התקשרו עכשיו
050-6980009
  • Facebook Social Icon
  • Blogger Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • LinkedIn Social Icon

© 2015 designed by Ruth Boussidan - Studio Afarsemon