לתיאום הרצאות, ייעוץ ארגונומי
ויציבה נכונה התקשרו עכשיו
050-6980009
  • Facebook Social Icon
  • Blogger Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • LinkedIn Social Icon

© 2015 designed by Ruth Boussidan - Studio Afarsemon 

 


 
בין אם אתם נעזרים בו לעבודה ובין אם לצורך אישי - לישיבה נכונה מול מחשב יש חשיבות גדולה על מצב הגב והמפרקים שלנו.                                                             למעשה הבעיה העיקרית בישיבה מול מחשב היא עצם הישיבה. באופן ביומכני - בישיבה קשה לנו ליישר את הגב וזאת בגלל הזווית הקטנה יותר בין הירך לעמוד שדרה – נוצרת שרשרת תנועה שגורמת לגב להתכופף קדימה וליצור לחץ  על הגב התחתון, הגב העליון, הכתפיים והצוואר.                                                                                                         כדי למנוע מהגב להתכופף וליצור עומס על עמוד שדרה תחתון וצווארי - אנו ננסה לשמור על זווית  ° 100  בערך בין עמוד השדרה לירך (בין ° 105 - ° 110 בין המושב למשענת הכיסא).

 

שינויים נוספים שיש לעשות כדי למזער את נזקי הישיבה:
-  שמירה על הקשת המותנית היוצרת שרשרת תנועה ששומרת על גב עליון וצוואר במנח הנכון שלהם.
-  אמות תמוכות ע"י משענות הידיים או השולחן למניעת לחץ על חגורת הכתפיים והצוואר.
-  ישיבה סימטרית מול מסך המחשב.
-  מסך במרחק יד מהגוף.
-  חלק עליון של המסך נמוך מעט מהראש למניעת כיפוף הצוואר לאחור.
-  שטח נקי מתחת לשולחן שמאפשר מרחב תנועה וישיבה נוחה.
-  סדר על שולחן העבודה.
-  והחשוב ביותר! הפסקות קצרות רבות ככל האפשר בכדי למנוע הן מחלות מפרקיות והן מחלות כרוניות רבות כגון מחלות לב וסרטן.                                                                      הקפידו על לפחות הפסקה לעמידה כל 10 דקות והפסקה למתיחה קצרה כל 30 דקות. 


מנח נכון של המפרקים, סידור סביבת העבודה, הקניית הרגלים נכונים, ביצוע מתיחות במשרד ופעילות גופנית בבית יעזרו לנו לשמור על גב בריא וזכרו כי גוף חזק וגמיש                     יוכל להתמודד גם עם "ההתעללויות" הקטנות שלנו בו כגון ישיבה!

ישיבה נכונה מול מחשב